Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Na cizí se (ne)sahá...

Cestou na plovárnu jsem vyslechla rozhovor dvou dam, které ověšené igelitkami s ručníky a nafukovacími lehátky směřovaly taktéž za vodou a osvěžením. Jedna z nich si stěžovala druhé, že její dcera včera nechala na ručníku u vody mobil a bezstarostně šla na tobogán. Samozřejmě, že když se vrátila, nebylo po mobilu ani památky. A co si prý myslela, že je někde v cizině? Že může nechat ležet mobil volně bez dozoru a on tam zůstane? 

V novinách jsme si pak přečetla, jak skupině U2 Pop Tarts, která ještě v sobotu prožívala svůj sen na pódiu s U2, vykradli zkušebnu. Dobře jim tak, co čekali – respekt a sdílenou radost?  Vzpomněla jsem si na reportáž z oblastí povodní, v níž si postižení obyvatelé posteskli, že jim lidé z nedaleké vesnice odnášejí věci, které si nechávají usušit na hromadě před domem. Jenže oni jim evidentně přece jen pomáhají s odklízením následků, je třeba jim za to být vděčný.

Sama si dobře pamatuju na okamžik, kdy jsem v poloprázdném obchodě sahala pro peněženku, ovšem místo ní jsem ve své kabelce nahmatala ruku chlapíka, který se na mě drze a provokativně díval. No, příjemné to opravdu nebylo, zvlášť když jsem si byla naprosto vědoma toho, že v případné slovní přestřelky (na fyzickou opravdu nemám) bych vyhořela jako fakule – s tak bohatým slovníkem sprostých slov a nadávek se snad musíte narodit.

Nedávno se manžel vrátil z Velké Británie, kde byl na pracovní stáži. Vyprávěl mi o prostorách pro zaměstnance, v nichž volně ležely notebooky a ze stěn nezíraly bezpečnostní kamery, o nezamčených kancelářích s osobními věcmi volně položenými na stolech (možná byly přilepené k deskám, jenže to můj muž opravdu nezkoušel).  Představa parků s lehátky k pronajmutí, která tam nepřikovaná k zemi dvoumetrovým řetězem zůstávají i přes noc, se mi zdála už trošku přitažená za vlasy a ooblečení vystaveném přímo na ulici bez poplašných ochranných systémů? Jo, to určitě.  Jenže to o pokladnách self-check, na kterých si sami můžete namarkovat a zaplatit své zboží, jsem mu uvěřit musela, protože jsem si je sama vyzkoušela. A málem jsem ve výdeji bankovek zapomněla 10 liber, ale mladý muž ve frontě za mnou mě na bankovku dole v kastlíku upozornil.

Jistě – všude žijí jenom lidé.  V Anglii jednoho studenta okradli přímo v rodině, ve Francii kolegyni zase ve výtahu na Eiffelovku. Ovšem z kavárny v La Defense za mnou číšník běžel několik desítek metrů se zapomenutým šálem a v Hyde Parku jsme nechali všechny své věci včetně dokladů ležet mezi piknikujícími angličany volně v trávě, zatímco jsme se osvěžovali ve fontáně princezny Diany. A po návratu hádejte, co. Byly tam. Jasně, doma to ale zkoušet nebudeme.

Autor: Naďa Nováková | pátek 24.7.2009 10:40 | karma článku: 20,65 | přečteno: 1481x
  • Další články autora

Naďa Nováková

Klidná procházka v městském parku nebo adrenalinový zážitek?

„Park je část města nebo krajiny, ve které se nachází udržovaná zeleň. Funkce parku je především estetická a relaxační, lidé se do parku chodí procházet nebo jen posedět, děti si v parcích hrávají.“ (Wikipedie)

11.5.2018 v 9:10 | Karma: 11,05 | Přečteno: 360x | Diskuse| Ostrava

Naďa Nováková

The Secret in Their Eyes (Tajemství jejich očí)

Argentinský film. No, proč ne. Získal Oskara. Hm, tak uvidíme. Žánr krimi / mysteriózní / thriller / romantický – to může být pěkný guláš. Jmenuje se Tajemství jejich očí. Tak to mi fakt připadá podezřelé. Přesto jsem si film pustila. A rozhodně to nebyla chyba.

3.4.2010 v 17:05 | Karma: 6,22 | Přečteno: 878x | Diskuse| Kultura

Naďa Nováková

Kolovrátek státních maturit přede a přede

Ano, kolovrátek státních maturit přede a přede. Ten pravidelný zvuk nenápadně ukolébává k letargii končící pomalou, ale jistou smrtí. Vřetena sponzorovaná penězi z eurofondů už došla, a protože utkaná příze zdaleka neodpovídá požadované kvalitě, místo abychom si posypali hlavu popelem a přadlenu pořádně vykoupali v řece, aháníme zdroje nových a nových vřeten, odmítáme přiznat ztráty a hledáme záchranu v produkci druhořadých látek. Nechápete? Není divu. Nejste-li zkušení tkalci, kvalitu příze posoudíte těžko. Až v okamžiku, kdy se na vás oblečení rozpadne.

7.10.2009 v 19:25 | Karma: 7,70 | Přečteno: 690x | Diskuse| Hyde park

Naďa Nováková

Rozum v hrsti, nebo na střeše?

Když mi maminka říkala, abych vzala rozum do hrsti a nepřestala chodit na hodiny klavíru, nechápala jsem, co má rozum společného s tím, že se mi nechce brnkat na piáno, když mě stojí tolik úsilí se na něj něco naučit. Když mi sestra opakovala, abych vzala rozum do hrsti a šla na vysokou, že za těch pět let mi nic neuteče, jen s velkým sebezapřením jsem ji poslechla.

17.8.2009 v 20:37 | Karma: 10,92 | Přečteno: 705x | Diskuse| Ostatní

Naďa Nováková

Gran Torino

Režie: Clint Eastwood Hrají: Clint Eastwood, Christopher Carley, Bee Vang, Ahney Her, Dreama Walker, Brian Howe, John Carroll Lynch, William Hill, Scott Eastwood, Cory Hardrict

2.8.2009 v 11:24 | Karma: 10,81 | Přečteno: 1159x | Diskuse| Kultura
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Rozhodnutí ANO neúčastnit se jednání nepovažuji za šťastné, řekl Pavel

29. dubna 2024  8:33

Prezident Petr Pavel bere na vědomí rozhodnutí opozičního hnutí ANO neúčastnit se jednání o...

Jak se chystá převrat. V Německu začíná proces s extremistickou skupinou

29. dubna 2024  7:35

V Německu v pondělí začíná první z procesů se členy extremistické skupiny Říšští občané, kteří čelí...

Bombardování Gazy si vyžádalo nejméně 13 obětí, Biden mluvil s Netanjahuem

29. dubna 2024  6:53

Izraelské bombardování tři domů ve městě Rafáh na jihu Pásma Gazy zabilo nejméně 13 lidí a zranilo...

Letní teploty ještě vydrží. Ochladí se až koncem týdne, kdy přijdou přeháňky

29. dubna 2024  6:33

Přímý přenos V neděli meteorologové zaznamenali letní den, teplota ve středočeské Tuhani vystoupala k 25,5...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

  • Počet článků 12
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1092x
Na svět se dívám vlastníma očima.